Artikeln publicerades 29 juni 2023

Katja Saari blir ny kommundirektör i Herrljunga kommun

Kommunstyrelsen beslutade under sitt sammanträde den 28 juni att Katja Saari blir ny kommundirektör i Herrljunga kommun.

Katja Saari är 55 år och bosatt i Stenkullen. Hon kommer närmast från en roll som kanslichef i Trollhättan stad och har tidigare även arbetat som förvaltningsekonom.

Jag är så glad att ha fått förtroendet och uppdraget att driva utvecklingen mot framtidens Herrljunga. Min ambition är att tillsammans med politiken, chefer och medarbetare fortsätta att verka för en positiv samhällsutveckling som levererar god livskvalitet för medborgarna, näringslivet och besökarna i Herrljunga kommun, säger Katja Saari.

Katja kommer att tillträda sitt nya jobb som kommundirektör den 1 oktober.

Rekrytering av ny kommundirektör

Av sammanlagt 34 sökande gjorde kommunstyrelsegruppen ett urval av kandidater. Rekryteringen har sedan genomförts av kommunstyrelsens presidium med stöd av representanter från kommunens ledningsgrupp och den centrala samverkansgruppen.

Jag är väldigt glad att vi efter en intensiv rekryteringsprocess med många sökande, kunde anställa Katja som vår nya kommundirektör, säger Mats Palm, kommunstyrelsens ordförande.

Efter genomförda intervjuer var alla överens om vilken kandidat vi skulle erbjuda tjänsten. Vi får en chef med energi och en riktigt bred och solid bakgrund, men också en person som utstrålar entusiasm, samarbete och ett stort mått av socialt patos. Vi välkomnar Katja på alla sätt och är övertygade om att hon är den person som kommer att fortsätta driva utvecklingsprocessen för ett framtida gott Herrljunga, avslutar Mats.