Artikeln publicerades 23 maj 2022

Emma fixar feststämningen på torget

Emma Lindberg har ansvaret för det som sker på torget framför kommunhuset under festivaldagen. Här kommer det bland annat finnas foodtrucks, och en rad olika trubadurer som uppträder.

Emma Lindberg står ute

Kan du berätta lite om din roll och vad du har för uppdrag inför festivalen?

Min roll är att se till att det finns underhållning på vår trubadurscen här på torget och att det ska finnas mat för den som är hungrig, eller bara sugen på något gott, säger Emma.

Vi vill ha ett utbud av olika foodtrucks, som pizza, sushi, langos eller bara fika, så att det finns något för alla smaker. En av foodtruckarna har lokal anknytning vilket känns jätteroligt, säger Emma.

Samtidigt som man äter finns chansen att lyssna på musik av olika trubadurer.

Vi har haft kontakt med en rad olika trubadurer och musiker och har lyckats hitta lokala artister som kommer stå för underhållningen säger Emma.

Finns det fler som vill vara med är det bara att höra av sig, vi tar tacksamt emot förslag!

Mer information gällande vad som händer på torget under festivalen publiceras löpande på vår festivalsida. Håll dig uppdaterad!