Artikeln publicerades 28 mars 2023

Vinnaren av fototävlingen utsedd!

Det blev Hans Andersson som står som vinnare av fototävlingen. Det foto som kommer pryda väggen på Nya Hagen går under namnet ”Soluppgång i Ölanda by Hudene”.

Förutom det vinnande bidraget kommer ytterligare fem att ställas ut i en miniutställning utomhus i kommunen.

Vi har fått några riktigt fina bidrag, säger Bonette Marstorp, demenssjuksköterska och kvalitetsutvecklare på Herrljunga kommun. Totalt 30 bidrag kom in, alla mycket fina bilder, så det har varit svårt att välja ut en vinnare. Vi har definitivt fem bilder till att ställa ut förutom vinnarbilden.

De resterande fem bidragen som kommer ställas ut i en fotomonter, presenteras vid ett senare tillfälle.

Motivering till det vinnande fotot:
"Fotografiet skapar en fridfull känsla hos betraktaren, vilket ska genomsyra hela Hagen, vårt demenscentrum. Det mjuka uttrycket i naturen bildar en vacker helhet, precis som vi vill att vår kommun ska vara."

Vinnare fototävling Hagen