Artikeln publicerades 12 januari 2023

Bli Helens kollega - sök jobb som sjuksköterskeassistent i Herrljunga kommun

Är du undersköterska eller sjuksköterskestudent och vill jobba i hemsjukvården? Vill du dessutom ha fantastiskt trevliga kollegor och ett riktigt roligt jobb kan detta vara något för dig! I jobbet som sjuksköterskeassistent kommer du att assistera sjuksköterskorna i hemsjukvården, samt utföra delegerade arbetsuppgifter.

Helen Råkeberg

Helen Råkeberg har jobbat som sjuksköterskeassistent i hemsjukvården i fem år. Under en lång tid arbetade hon som undersköterska i hemtjänsten, men ville utvecklas och såg jobbet som sjuksköterskeassistent som en utmaning.

Det är mycket varierande arbetsuppgifter berättar Helen. Jag gör självständiga hembesök där jag exempelvis gör såromläggningar, provtagningar eller blodtryckskontroller. Jag är också ansvarig för materialbeställningar, jag åker till labb, gör apoteksärenden och en del läkemedelshantering. Jag handräcker också sjuksköterskorna i olika moment när de behöver det. Jag är en ”allt-i-allo”!

Vad skiljer yrket från undersköterska eller sjuksköterska?

Som sjuksköterskeassistent gör jag inga bedömningar och jag har inget läkemedelsansvar. Jag gör heller inte så mycket administrativt arbete.

Vad är det bästa med ditt jobb?

Variationen skulle jag säga, att jag aldrig vet hur en dag kommer att bli. En stor fördel är också att jag kan styra min dag själv, det är frihet under ansvar.

Vilka egenskaper tror du är bra att ha för att trivas som sjuksköterskeassistent?

Jag tror att man måste vara flexibel, för det kan ändra sig och då får man tänka om. Det är bra att man är lugn och har ordningssinne. Att ha förmågan att kunna arbeta självständigt är också bra.

Vad skulle du säga till den som funderar på att söka jobbet?

Detta är världens roligaste jobb. Sök!

Kvalifikationer för tjänsten:

Vi söker dig som dig som är undersköterska eller läser sjuksköterskeprogrammet, minst termin fyra.
Du behöver ha förmåga att kunna göra prioriteringar under din arbetsdag och samtidigt ha ett professionellt och bra bemötande. För dig är det självklart att arbeta i team och du har lätt för att ta egna initiativ. Du ska ha lätt för att samarbeta/samverka med kollegor och olika professioner för att bidra till en god och säker vård för de vi är till för. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.
Läs mer om uppdraget i annonsen Länk till annan webbplats.