Artikeln publicerades 7 oktober 2021

Herrljunga kommun nominerad till årets kökshjälte

Länsstyrelsen har valt ut finalisterna för årets kökshjälte och en av dem är Herrljunga kommun. Det är sammanlagt sex kommuner som har gått vidare i tävlingen Årets kökshjälte i Västra Götalands offentliga kök. De som har gått vidare är Bollebygd, Herrljunga, Hjo, Munkedal, Skövde och Vänersborg. Tävlingens syfte är att lyfta personer som gjort en stor insats för den lokala och svenska maten i offentliga kök samt att uppmuntra till fortsatta insatser.

En illustration där det står årets kökshjälte 2021. I bakgrunden syns potatis och olika grönsaker.

Vad tycker du om att Herrljunga kommun är nominerade för årets kökshjälte 2021?

Roligt att vara en dem sex nominerade i Västra Götalands regionen. Jag ser det som en bekräftelse att kockarna gör rätt val och följer våra avtal genom att vi handlar svenskt och närproducerat, säger Irene Andersson, kostchef i Herrljunga kommun.

Tror du vi har chans för att få första platsen?

Naturligtvis hoppas vi på det bästa men det är hård konkurrens om första platsen, säger Irene.

Vinnarna kommer att presenteras den 26 oktober i samband med en lunch på Regionens hus i Göteborg.

Irene Andersson pressbild

Irene Andersson, kostchef i Herrljunga kommun. Fotograf: Anders Svensson