Artikeln publicerades 2 november 2020

Lea är ny kommunikatör i Herrljunga

Lea Greim, kommunikatör i Herrljunga kommun.

Lea Greim, ny kommunikatör i Herrljunga kommun.

Den 21 oktober tillträdde Lea Greim sin tjänst som kommunikatör i Herrljunga kommun. Hon kommer närmast från en tjänst som kommunikatör i Ulricehamns kommun.

Lea har tidigare arbetat inom webbranchen och läste sedan vidare till en master i kommunikation på Göteborgs universitet

Jag jobbade kort inom webbranschen, men tyckte det var enformigt så jag sökte mig till kommunikatörsyrket där det är mer kontakt med människor, säger Lea Greim.

Varför sökte du dig till Herrljunga kommun?

Det var en bred arbetsbeskrivning och jag tyckte kravställningen i annonsen uppfyllde mina kompetenser. Jag kände att jag skulle kunna få utrymme att utvecklas liksom kommunen.

Lea berättar vidare att det känns bra att ha börjat arbeta i kommunen.

Det känns bra, även om det är en speciell tid att börja i och med coronapandemin. Så det blir nog utmanande. Det är ju min hemkommun också så det är ju roligt att utveckla kommunikationen i den. Både inom och utanför.

Vad ser du fram emot i din nya roll?

Att få ett ansvar och kunna vara ett stöd till många människor. Som kommunikatör tror jag att det är viktigt att vara tålmodig, ansvarstagande, serviceinriktad och självständig. Eftersom det är så mycket ansvar här måste man ta initiativ, så det ser jag fram emot, säger Lea Greim.

Namn: Lea Greim

Aktuell som: Kommunikatör, Herrljunga kommun.

Ålder: 26

Bor: Herrljunga.

Familj: Bor själv med två hundar och två hästar.

Intressen: På fritiden sköter jag om mina hästar, kollar på serier och träffar kompisar. Jag håller även på med agility med mina två hundar som är av rasen Pomeranian.