Artikeln publicerades 28 juni 2022

Carl-Johan Tornberg spelar på festivalen

På festivaldagen den 20 augusti spelar Carl-Johan Tornberg i Folkets park. Carl-Johan är uppväxt i Fristad och har under de senaste fyra åren rivstartat och lagt fokus på att bli en etablerad artist i musikbranschen. Nu för tiden håller han till i Stockholm.

Carl-Johan Tornberg

Under min uppväxt har jag alltid sökt mig till unik musik vilket jag nu försöker återskapa i min egen, säger Carl-Johan. Musik är där jag hör hemma. Det intresse som jag verkligen känner mig bra på och där jag hittar mig själv.

Vad bjuder du på för musik på festivaldagen?

Mina låtar som jag ska spela är skrivna i ren pop-anda med fokus på trallvänliga melodier som ska vara "catchiga" och "hookiga", säger Carl-Johan. Min dröm är att man efter mina konserter ska gå hem och nynna på melodierna från någon av låtarna. Inspirationen tar jag bland annat från Ed Sheeran, Avicii, Jimi Hendrix och The Beatles. Det handlar om att blanda det nya med det gamla och på så sätt skapa en unik mix. Texterna är skrivna i "dagboksform" och skiner aldrig i väg från sanningar, mörker eller kärlek säger Carl-Johan. Sårbarhet och ärlighet är det som jag alltid vill ska ligga i framkant.

Jag vill främst uppträda i Herrljunga för att stötta den lokala musiken som behövs något så otroligt mycket efter pandemin! Musikbranschen idag har störst etablering och fokus i storstäderna. På grund av detta är det väldigt betydelsefullt för mig att få uppträda i närheten av min hemort då live-musik behövs överallt!

Jag ser fram emot att få möta nya människor under dagen för att binda nya band och relationer samt att lyssna på fantastisk musik, avslutar Carl-Johan.