Artikeln publicerades 7 juni 2022

Ewa uppträder på festivalen

Ewa Hörberg

Ewa Hörberg är 42 år och ursprungligen från Skellefteå, men sedan åtta år tillbaka bor hon i Herrljunga. Ewas största intressen i livet är musik, yoga, natur och umgås med vänner och familj. På festivaldagen kommer hon uppträda på vår trubadurscen.

Hur kommer det sig att du vill uppträda på festivalen?
Det som gjorde att jag anmälde mig till festivalen var ett flertal förfrågningar från mina följare på sociala medier.

Hur länge har du hållit på med musik?
Jag har gått ett flertal musikutbildningar och är utbildad inom opera och den klassiska genren. Jag sjunger på bröllop, gudstjänster och andra tillställningar på sidan av mitt andra jobb som musiklärare. Musik har intresserat mig sedan åtta års ålder och den har varit min stöttepelare i hela mitt liv, speciellt i utmanande tider i livet. Min ambition är att hjälpa andra barn och unga att finna en väg till musik eller annat som ger tröst och hjälp genom livet. Det senaste året har jag börjat skapa egen musik vilket jag upplever många av mina följare tycker om.

Vad kommer du bjuda på för slags musik på fesivalen?
Pianisten som jag har med mig är Peter Bengtsson och är en fantastisk kyrkomusiker i Herrljunga kommun. Vi kommer att framföra en blandning nytt och gammalt inom genren pop, jazz och visa.

Vad förväntar du dig av festivaldagen?
Jag är glad och stolt över att Herrljunga anordnar en festival och mina förhoppningar är att det blir en fin dag med mycket kärlek.