Artikeln publicerades 23 maj 2023

Kommundirektör Ior Berglund lämnar Herrljunga kommun

Efter fyra år som kommundirektör lämnar Ior Berglund sin tjänst för att gå vidare till Västra Götalandsregionen och tjänsten som förvaltningsdirektör för den nystartade förvaltningen för fastighet, stöd och service.

Bild på en kvinna i orange kavaj

Det är självklart tråkigt att lämna Herrljunga, säger Ior Berglund men samtidigt ser jag fram mot min nya roll.

Det var i maj 2019 som Ior Berglund tillträdde som kommundirektör i Herrljunga kommun. Då kom hon från tjänsten förvaltningschef i Mölndals stad.

Jag är tacksam för min tid i Herrljunga, det har varit både otroligt utvecklande och utmanande men samtidigt väldigt roligt säger Ior. Herrljunga har varit en fin kommun att arbeta i och jag är stolt över det som vi har åstadkommit tillsammans.

Jag vill tacka alla medarbetare, chefer och politiker för ett fint arbetsklimat och gott samarbete och självklart önska all lycka till med kommunens fortsatta utvecklingsresa.

Mats Palm, kommunstyrelsens ordförande önskar Ior lycka till i framtiden:

Jag vill tacka Ior för den energi och det engagemang hon har bidragit till i vår utveckling. Ett bidrag som har lyft hela vår kommun och i flera fall placerat oss på kartan.

Jag vill också passa på att önska Ior lycka till i hennes nya tjänst som jag vet är ett toppjobb i regionen. Tack för din tid hos oss Ior!

Rekrytering av ny kommundirektör kommer att påbörjas omgående.